Společnost PROKOM R&S s.r.o. s pověřením KATEPAL OY poskytuje svým obchodním partnerům tyto záruky:
Záruka 30 let
Tato záruka se vztahuje na hydroizolaci.
Tato záruka může být uplatněna jen za dodržení těchto podmínek:
- Musí být dodrženy skladovací podmínky (viz. každé balení šindele).
- Pokládka krytiny musí být provedena v souladu s ČSN, které se k dané problematice vztahují a zároveň musí být dodrženy požadavky stanovené v „ Návodu na pokládku (instalaci) finských střešních šindelů“, vydaných společností PROKOM R&S s.r.o.
- Nosné konstrukce střechy včetně bednění musí být provedené dle příslušné ČSN.
- Musí být použito originální podkladové vrstvy KATEPAL (KATEPAL UltraBase -U-EL 60/2200 nebo KATEPAL LiteBase 500).
- Musí být dodržena ventilace střešního pláště.
- Musí být použit kotvicí materiál správně zvolené délky (tak ať je probito bednění).
Záruka 15 let
Tato záruka se vztahuje na funkční vlastnosti, barevnou stálost a výrobní bezvadnost.
Tato záruka může být uplatněna v případě dodržení bodů 1. – 6. viz. Záruka 30 let.
Záruka 10 let
Tato záruka se vztahuje na hydroizolaci, funkční vlastnosti, barevnou stálost a výrobní bezvadnost.
Tato záruka může být uplatněna v případě dodržení bodů 1. – 3. viz. Záruka 30 let.
Záruka se nevztahuje na vady způsobené:
- Špatnou montáží a poškozením materiálu při montáži.
- Použitím nesystémových doplňků střešního pláště.
- Vnějšími vlivy (živelná pohroma, biologické vlivy, hrubé či nevhodné zacházení s výrobkem, neodborná manipulace aj.).
- Neprováděním Pravidelné údržby – viz. POKYNY PRO UŽIVATELE STŘECH POKRYTÝCH ASFALTOVÝM ŠINDELEM KATEPAL, obzvláště je potřeba věnovat pozornost pravidelnému odstraňování mechů a lišejníků.
Oznámení o reklamaci musí být učiněno kupujícím u prodávajícího neprodleně po zjištění vady krytiny s uvedením popisu vady, místa vzniku vady a identifikačních údajů o koupi zboží u prodávajícího, umožňující určit u výrobce konkrétní dodávku zboží. Při uplatnění nároků vyplývajících z tohoto záručního listu je kupující povinen zajistit prodávajícímu nebo jím pověřeným osobám odpovídající podmínky pro zjištění (určení a posouzení) vad zboží. Nároky kupujícího z vad vzniklých v průběhu zákonné záruční doby (2 roky) se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku v platném znění a nejsou úpravou podmínek prodloužené záruční doby nikterak dotčeny.
Reklamační řád
- Postup při uplatňování reklamací se obecně řídí příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku, zejména § 420 a násl., je-li kupující podnikatelem, nebo ustanoveními Občanského zákoníku, není-li kupující podnikatelem.
- Sortiment, druh a provedení výrobků a k nim dodávaných příslušenství a doplňků je uveden v reklamních materiálech a jiných listinách prodávajícího. Provedení a zobrazení zboží v těchto listinách je informativní a tyto listiny nelze považovat za předlohy či vzorky.
- Zboží odpovídá ČSN, EN a vnitřním normám výrobce, je vyrobeno a dodáváno v jakosti odpovídající EN 544 (asfaltové šindele s minerální nebo syntetickou nosnou vložkou).
- Zboží a výrobky jsou schváleny autorizovanými certifikačními ústavy.
- Prodávající plně odpovídá za vady zboží v rozsahu požadavku stanovených příslušnými normami za předpokladu dodržení požadavku pro pokrývání střešní krytiny KATEPAL, při současném dodržení platných ČSN.
- Prodávající odstraní vady zboží v termínu dle dohody s kupujícím.
- Za vadné zboží se považuje to, které neodpovídá požadavkům normy EN 544.
- Zjevné vady je kupující povinen reklamovat nejpozději při dodávce nebo vyskladnění a vyznačit je na dodacím listu. Zjevné vady musí kupující reklamovat před zabudováním do stavby. Pokud bude zboží zabudováno s těmito vadami, nenese prodávající odpovědnost za práce spojené s výměnou zboží. Vzhledem k tomu, že nejmenší dodatelné množství krytiny je jedno balení, je nutno výslednou potřebu zaokrouhlit směrem vzhůru na nejbližší vyšší počet balení dle konkrétního typu šindele.
- Ostatní vady je kupující povinen reklamovat ihned bez zbytečných odkladů po jejich zjištění.
- Reklamace musí být uplatněna u prodávajícího písemně s podrobným popisem reklamované vady s nezaměnitelným uvedením data reklamace. Kupující je povinen prokázat, že reklamované zboží zakoupil od prodávajícího (např. kopií faktury a dodacího listu za reklamované zboží). Reklamační sdělení musí obsahovat identifikační údaje o stavbě a zhotoviteli střešního pláště. Kupující musí rovněž umožnit prodávajícímu přístup na reklamovanou střechu a umožnit případný odběr vzorků krytiny a pořízení nutné dokumentace vady.
- Prodávající nenese odpovědnost za škody způsobené nesprávnou manipulací se zbožím, skladováním výrobku v rozporu se skladovacími podmínkami, nesprávnou aplikací, živelnými pohromami apod.
- Po uplatnění reklamace prodávající v součinnosti s oficiálním distributorem provede posouzení oprávněnosti reklamace pověřeným pracovníkem. Do té doby je povinen kupující reklamované zboží uložit odděleně a chránit jej před dalším poškozením či zničením.
- V případě neoprávněné reklamace má prodávající nárok na úhradu nákladů spojených s reklamačním řízením od kupujícího, který je podnikatelem a předmětné zboží koupil při uskutečňování své podnikatelské činnosti.
- U zboží, které bylo prodáno se slevou, se nevztahuje záruka na ty vady, kvůli kterým byla sleva poskytnuta. Na ostatní parametry tohoto zboží se poskytuje záruka v trvání 24 měsíců.
- Kupujícím, který je podnikatelem a předmětné zboží koupil při uskutečňování své podnikatelské činnosti, smí být reklamace uplatňována jen tehdy, vyskytuje-li se vada na více jak 5% celkové plochy instalovaného šindele.
- Pokud není v tomto reklamačním řádu stanoveno jinak, platí příslušná ustanovení Obchodního a Občanského zákoníku.